Díky dráze je tato nejen dětská hračka velmi populární a atraktivní. Právě dráha skýtá možnost postavit takřka bezpočet kombinací a variant okruhů, čímž máme zaručeno, že nás závodění jen tak neomrzí.
Díly autodráhy ITES byly vyráběny ve dvou základních provedeních. První se dělala autodráha s rozchodem kolejí 74mm. Později ale přešla výroba k rozchodu 90mm. Pro spojení obou variant jsou k dostání tzv. přechodové díly, díky nimž můžeme trať zkombinovat z obou druhů dílů.
Traťový díl je vyroben z tvrdého plasu. Jeho povrch je pokryt vroubkováním, jež během toku času měnilo mírně svůj vzhled. Naštěstí nikterak zásadně.
Pro spojování jednotlivých dílů slouží zobáčky na koncích, které se zasunou do drážky protidílu. Pro dobrou funkčnost je potřeba zobáčky čas od času mírně roztáhnout, aby bylo zajištěno vodivé spojení jednotlivých dílů.
Vodící drážka je po stranách lemována plechovými kolejnicemi, ze kterých jsou přes kartáče napájena auta. Stává se, že na koncích dílů jsou kolejnice vystouplé a auta si o ně "drbou" kartáče. Je potřeba kolejnice zatlačit zpět do dílu a zespod rozehnout nejlépe šroubovákem. Neméně důležité je udržovat kovové lišty v maximální čistotě, neboť i pouhým okem neviditelná mírná oxidace může způsobobat problémy s přenosem energie do aut.
Toto je typický příklad ooxidování spojovacího zobáčku. Na dráze postavené z takovýchto dílů si asi moc nezajezdíte. Zobáček je potřeba důkladně očistit a pokud možno i roztáhnout, aby v protikusu lépe držel.
Pro pevnější spojení dílů slouží drážky v rozích. Bohužel sponky, které se do drážek zasouvají jsou penvější a proto dochází k častému ulamování rohů - viz. obrázek. Návod na opravu poškozených dílů najdete v sekci Udělej si sám
designed by Bull production (c)